2010-04-20
 09:55:26

Uppdatering från Hawaii

Nu har jag varit här i tre hela dagar plus fredag när vi flög in och det är bara så underbart, vi bor i en lägenhet precis vid havet och en orolig utsikt men här är en liten smmanfattning av vad vi har gjort hittils:

Fredag:

Vi flög från Rapid City 8.20 och mötte upp med ingen mindre än min älskade Sara i Salt Lake City. Gud vad jag har saknat henne, jag viiste inte hur jag skulle reagera vid första mötet men när jag såg henne og instingterna tag i mig och vi sprang emot varandra, ingen av oss kunde hålla tillbaka tårarna.. verkligen en obeskrivlig känsla. Nu fruktar jag bara avskedet! Men iallafall så flög vi därifrån till LA och sedan en 6 timmar lång resa till HAWAII!
Sedan på kvällen när vi kom hit så åt vi jättegod mat på en restaurang "down town", vi alla var verkligen vrålhungriga. Jag och sara köpte också vår första sovenir, en blomma att ha i håret. Sedan gick vi ock lade oss till ljudet av vågorna utanför fönstret, hur mysigt som helst!






just nu är Sara gift (hon har blomman på vänster sida)

Lördag:

På lördagen vaknade vi väldigt tidigt, närmare bestämt vid 6 eftersom det är fyra timmars tidsskillnad mellan hawaii och Custer\Libby, men det var bara skönt faktiskt. Så vi hade massa tid att utforska stället. Vi gick ner på stranden precis utanför där vi också såg havssköldpaddor, vi spelade tennis och sedan svalkade av oss i poolen och sedan gick vi runt lite i affärer och avslutade dagen med att äta på Bubba Gump, och jag fick äntligen äta räkor, det var huuur gott som helst, jag har inte ätit fisk eller skaldjur sedan jag lämnade Sverige!






Söndag:

THE BEACH!! Vi hoppade och surfade i de otroligt stora vågorna, man åkte under plera gånger om och många gånger var de så höga som man bara ser på filmer och det var faktiskt läskigt måste jag säga!! Men även fats det var läskigt ibland så var vi inte fega, för det var såå himla roligt! Det var en gång när vi åkte jättelångt in på stranden (vi hade små surfingbrädor som man ligger på mage på) och så kommer Sara fram till mig: "ÅÅH NEJ RULLADE JAG ÖVER DIG?!" för tydligen så rullade hon över någon men jag kan lova er att det var inte mig. Men så kollar vi på bilder idag och så ser vi bilden från den vågen och bredvid Sara är det en man som kollar jättekonstigt på henne och gud vad vi båda skrattade, det var så jag fick ont i magen!!


hans blick är bara fööör oslagbar!!

Måndag:

Natten till idag sov vi faktiskt utomhus och kan ni fatta hur mysigt det var att bara ligga ute och somna till vågorna och sedan vakna med blick ut över palmerna och havet, verklgen underbart!! Dagens utflykt gjorde vi till en vik där man kan paddla kajak över till en liten udde eller vad man ska kalla det, men iallafall få är det ett perfect ställe att snorkla och gud vad många färgglada fiskar vi såg. jag har snorklat i både Kroatien och Kreta men inget slår det här, dessutom var vattnet så klarblått att det var svårt att fatta att vi var i havet och inte en pool! Vi fick också mycket färg idag, men när vi paddlade hade vi på oss sor så jag har en linje på fötterna och även för mina plåster på knäna (jag slog i knät i en sten igår när vi surfade på stranden) så det dder jättekul ut!! Sedan spenderade vi ytterliggare någon timme på stranden utanför huset, älskar verkigen den stranden!










Nu tycker jag verkligen att jag har varit duktig, ni fick till ock med see massa blder! :D



Anonym

va coolt att vara i Hawaii, ja kanske skulle dit en gång men det blev aldrig så.

Hur kan ni flyga när island har det där vulkan utbrottet? når det inte fram till er?



^^



PUBLICERAT: 2010-04-20, 17:31:25 | URL: http://ilyhugo.blogg.se/
kära syster

OMG!!!!! jag får panniiiiiiiiiiiiiiiik ! det ser så ***** mysigt ut !!! jag är så avvis på er men jag är också glad för eran skull älsklings syster !! hälsa till alla från mig ! :D <3<3<3<3<3<3<3


M I K A E L A

åh, det ser härligt ut :)



PUBLICERAT: 2010-04-20, 21:21:57 | URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: