2010-05-06
 21:23:05

Custer Prom, Hawaiian Style!

Ok, precis efter jag kommit hem fran hawaii borjade jag skriva detta inlagg men sa kom allting i vagen och jag har inte publiserat det an, sa idag fortsatter jag pa det.. ps, det kommer inte bli mycket bloggande pa ett tag for skolan tar over all min tid och sedan vill jag spendera fritiden med vanner och "familj" nu innan min riktiga familj kommer om exakt tva veckor minus en dag!!! SER VERKLIGEN FRAM EMOT DET!!!

Sitter nu i skolan efter en underbar vecka pa Hawaii, jag har inte uppdaterat sa mycket for vem vill sitta vid datorn nar man kan ligga pa stranden? INTE JAG!! och jag har en stark kansla av att denna vecka kommer innehalla ytterst lite bloggning med for gissa vem som ligger "ganska" sa mycket efter?! Men jag kan uppdatera lite om de senaste dagarna pa Hawaii.

Dagarna efter det att jag uppdaterat fick vi en heldag pa stranden med bara sola och bada/snorkla, det var en fisk ca en decimeter lang (inte sa stor alltsa) som var jattefin och gullig men som man brukar saga, "dom inte en bok efter omslaget", fisken borjade namligen attakera oss! Och jag som ar lite radd for fiskar simmade i full fart bort men sara tyckte det var jatteroligt och stannade dar for att leka med den, tills den bet henne i foten! Tur att hon hade skor!
Sedan gick vi ocksa till Luau kallas det, vilket ar en helkvall av bara Hawaiiansk kultur. Nar vi kom dit sa fick blomkransar runt huvudent och sa plev vi placerade med valdigt bra utsikt over scenen. Medans vi vantade pa att alla skulle komma fick vi chips gjorda pa en valdigt vanlig frukt pa hawaii som jag inte ens ska forsoka stava men den var iallafall valdigt god i chipsform (fick senare smaka den tillagad och det var inte lika gott kan jag lova). Efter det fick vi se hur de lagade mat pa gammalt vis, med hjalp av valdigt heta stenar och sedan lov och filtar over det. Sedan blev det buffet av massa olika Hawaiianska matratter, mycket gott men ocksa manga konstiga saker. Till sist blev kom vi till det vi alla vantat pa, eller iallafall jag, namligen Hulahula dansen! det var sa himla coolt! Det gar verkligen inte att beskriva men det var mycket battre an jag kunnat forestalla mig! Jag ar sa glad att jag fick chansen att uppleva det!

Vi gjorde massa annat kul med saklart men nar vi skulle aka hem pa fredagen, efter langa koer och vantetider fick vi reda pa att vart flyg var forsenat... "A NEJ" tankte jag, om det var alldeles forsenat skulle jag missa prom!! sedan en timme senare berattade de att vart flyg var INSTALLT! och jag fick panik, jag visste inte om jag skulle skratta eller grata! Men jag hade min Sara dar vid min sida vilket halpte otroligt mycket hihi!
Sa vi fick aka buss till ett hotel dar vi skulle bo, gratis tack och lov, och det var inte mycket att gora. Men vi bestamde att eftersom vi fick en extra dag pa hawaii men missade prom sa skulle vi gora var egen prom, med Sara som min dejt. Sa dagen efter gick vi "down town" for att hitta klanning till mig och Hawaii skjorta till Sara, och darefter bjod Sara mig pa lunch precis vid vattnet, hur mysigt som helst! Nar vi atit klart gick vi till "farmers market" dar de gjorde blomkransar och de gjorde en "corsage" till min handled. Till sist gick vi till ett jattefint stalle dar vi tog massa bilder! Post prom hade vi vid poolen :D
Jag hade verkligen hur mysigt som helst och det gor faktiskt inte mycket att jag missade prom i Custer for istallet sa fick jag min egna speciella prom och jag fick spendera den med min basta van!

Sedan nar allt det roliga var over sa var vi tvungna att aka hem.... Forst var planet fran Hawaii forsenat sa vi kom fram i LA precis innan planet till Salt Lake skulle aka sa vi fick springa dit forst och nar vi var pa sa var de tvungna att gora nagot med det planet sa vi blev 45 minuter forsenade till Salt Lake vilket resulterade i att vi missade det! Sara missade sitt ocksa men bara med 2 minuter!!
Sa i Salt Lake sa gick det inga fler flyg till Rapid sa vi var tvungna att ta ett flyg till Denver och darifran till Rapid. Men sjalvklart sa fick vi spendera 4 timmar i Denver forst. Vi kom hem kl 9 pa sondag kvall efter att varit vakna 32 timmar!

Jag hade en underbar vecka men hemresan var inte lika kul!! 

 


matilda

vilken resa alltså! Full poäng :D Förutom hemresan såklart. Ha det bäst <3



PUBLICERAT: 2010-05-11, 10:47:53 | URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: