2009-04-26
 01:38:28

En härlig dag i solen och på stan!

Hej, det blir ett väldigt sent inlägg men anledningen är bland annat för att jag oftast stannar uppe väldigt sent på helgerna, just för att jag inte vill att helgen ska ta slut, ngn mer som känner så? En annan anledning är för att jag har typ hela kvällen deppat över New Moon...och då är frågan, kan man deppa över New Moon? och svaret är JA! Förklaring kommer senare.

Men bortsett från kvällens deppande har dagen varit underbar, jag har fått tillbringa den med personen jag älskar mest av allt, min kära lillasyster Tove!
Eftersom det var ett så underbart väder ute, sol och 20 grader i skuggan, bestämde vi oss för att vara ute i solen på förmiddagen. Vi låg i en varsin solstol i trädgården i bara bikini och läste. Jag började med Stolthet och fördom men tröttnade och snodde Så länge vi båda andas som Tove höll på att läsa.
Sedan kl 14.45 tog vi cykeln till brommaplan, jag cyklade och Tove på pakethållaren, och därefter t-banan in till city.
I typ 1½ - 2 h gick vi runt i olika butiker innan vi skulle på bio.
17.30 satt vi i biosalongen och åt poppcorn till reklamen.
The Reader var otroligt bra, det är en sådan film som bara blir bättre och bättre för varje gång man tänkker på den. I början var den dock lite trög men senare blev den helt underbar. Väldigt gripande men inte för mkt tårar, verkligen perfekt!

När jag kom hem sedan tog jag fram tidningen jag hade köpt, Klick! och deppandet började. Men det här inlägget börjjar bli långt och jag lägger in ett nytt inlägg om det senare.
Här kommer inköpslistan från dagens shoppande, det blev många skor (och alla typ likadana xD ) 

dagens inköp

1. Tidning: Klick! 10kr på pressbyrån. Ser ni vad det står där överst? om inte: "VINN EN ROLL I NYA TWILIGHT FILMEN!" (skriker inombords? jag med!)

2. jeansleggings 299kr på gina tricot.

3. Vita skor 500kr från...kommer inte ihåg namnet. Tove som köpte, hon blev överlycklig att det fanns skor i hennes storlek xD

4 & 5. Bruna glatiatorskor med klack. Ord. pris 299kr/st på skopunkten, det ena fick vi 50% rabatt på eftersom det var skopunken. De ena paret (till höger) är mina och det andra delar vi på. Otroligt nog kunde båda ha dem!!


Lässtund med rätt bok i solen på förmiddagen = LIVET!!!
Så länge vi båda andas
Varför gick jag inte bara där ifrån? Just det, för att jag är dum i huvudet.
Jag tänkte lägga upp en bättre bild på den sidan men snäll som jag är ville jag inte avslöja ngt som stod där.


Emma

AAH GE MIIG SKORNA JAG ÄR SÅÅÅÅÅ AVUNDSJUUUUUUUUUUUUUUUUUKKKKKKKKKKKKK :'/:'/ xD



PUBLICERAT: 2009-04-26, 19:38:20 | URL: http://emmaslillaliv.blogg.se/
Annies Fotoblogg

Åh vad jag älskar de där böckerna



PUBLICERAT: 2009-04-27, 19:32:25 | URL: http://anniesfotografier.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: