2009-04-25
 10:49:32

The Reader

Godmorgon allihoppa, idag är det lördag, såå himla skönt måste jag säga. Det känns som om den här veckan har varit jättelång, jag behöver verkligen den här ledigheten.
Nästa vecka borde inte vara allt för jobbig, vi är lediga på tisdag fram till 13.00 då vi har matteprov. Anders la proven på en z-dag, väldigt snällt ...not!!! men jag slipper iallafall gå upp kl 06.00 och det är alltid trevligt xD
Idag ska jag vara ute lite i fina vädret, det känns verkligen att sommaren är påväg nu, jag blev lite rädd förra veckan när pappa ringde och sa att det snöade i Enskede, men som tur var så kom det aldrig till oss.
Lite senare ska jag och Tove åka in till stan och shoppa lite...det var sååå länge sedan och jag behöver lite nya vår/somarkläder. Därefter kl.17.30 blir det bio, The Reader. Jag tycker den verkar otroligt bra, och eftersom det var för den filmen Kate Winslet vann sin oscar känns det ganska lovande. Jag älskar Kate Winlet, iochförsig så har jag bara sett henne i Titanic men den är ju sååå bra! <3

Igår fick jag ett mail från min IEC, Dean. Ens IEC är den person som tar hand om alla utbytesstudenter i området, alltså i Custer för min del. Han hade tidigare frågat om skolan, Custer High School, hade tagit kontakt med mig och eftersom de inte har det frågade jag om han tyckte att jag skulle ta kontakt med dem eller om de skulle kontakta mig. Och igår kom då svaret. Så här skrev han:

I talked to ---- --------, the Principal, and he said that your English skills were evaluated so high they did not need to talk to you

Översättning:

Jag pratade med ---- --------, rektorn, och han sa att dina engelska kunskaper var bedömda så högt att de inte behövde prata med dig.

Kan ni förstå hur otroligt glad jag blev? Jag skulle vilja skicka den kommentaren till min engelskalärare som jag hade i ABA, det här var hennes kommen tar till mitt vg i nian: "Jag ger dig ett vg i slutbetyg, men du ska veta att det är vääääldigt väldigt svagt och du ska inte hoppas för mycket på att du kan få ett vg i gymnasiet sedan"
HAHAHA ÄÄÄGD!!!

hehe nu tjatar mamma på att jag ska gå ut i solen och jag kan väl inget annat än att hålla med hehe här kommer trailern till The Reader också:


Emma

svar: nä jag har inte sett the notebook :'/ Men MÅSTE!!!!!!!!



PUBLICERAT: 2009-04-25, 14:49:15 | URL: http://emmaslillaliv.blogg.se/
Linda

sv; Jag dansar jazz/showdans =). Dansar du också?



PUBLICERAT: 2009-04-25, 15:04:32 | URL: http://peassyster.blogg.se/
Linda

sv; Jasså, en gammal gymnast? Jag har också hållt på med gymnastik, men min rygg klarade inte av det så jag fick sluta :/. Tycker också cheerleading verkar skit roligt! Hade gärna testa på det faktiskt!



PUBLICERAT: 2009-04-25, 22:47:42 | URL: http://peassyster.blogg.se/
Linda - Livet är rosa

sv; jasså, ska du till usa =)?



PUBLICERAT: 2009-04-25, 23:11:58 | URL: http://peassyster.blogg.se/
Linda - Livet är rosa

sv; Jahaa, gud vad spännande! Jag hoppas man kommer få läsa om det i din blogg sen då :o?



PUBLICERAT: 2009-04-25, 23:28:11 | URL: http://peassyster.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: