2009-08-06
 18:23:41

Update

Hej igen!
Tanken igar var att jag skulle skriva ett till inlagg efter "what was I thinking?" men samtidigt borjade jag ladda upp bilder pa facebook, inte for att det funkade da. Jag vet inte varfor men de ville bara inte ladda upp, jag fick upp 6 eller 7 bilder och jag holl pa i evigheter.
Men iallafall, i lordags anlande jag da hit till Custer och jag var sa trott att jag gick och lade mig med desamma, pa Dennys (vardpappa) beordran. Den forsta "aktiviteten" var inte att utforska denna otroligt gulliga lilla staden Custer, nej utan att utforska hela South Dakota. Donnas (vardmamma) mamma gick namligen bort onsdagen 29 juli och begravningen var i Sioux Falls i mandags. Jag fick valja om jag ville folja med eller stanna hos min IEC, men jag valde att folja med och pa det sattet larde jag kanna Denny mycket battre eftersom det var en 7 timmar lang resa, fran vastra SD till ostra (se karta under). Men iallafall, i forrgar kom vi hit igen och bade igar och idag jobbar Denny och Donna vilket betyder att jag har huset for mig sjalv.... Okej, det ar inte sant, jag har ju Nikki och Lexi!! Varldens mast uuuunderbara hundarna jag nagonsin har traffat...precis nu kom Nikki in till mig hihi, hon behover konstant narhet hehe...
Och som jag namde tidigare, Custer, jag har ALDRIG sett en sa gullig liten stad forut. Om ni aker till USA ar det en stad som verkligen ar vard att besoka, en akta westernstad, precis som pa film. Dessa sma butiker, restauranger och motel langs vagen. Och inte nog med det, de har varldens goaste pannkaror, kommer inte ihag vad restaurangen hette men de var underbara!! Plus att det ligger precis vid Mt Rushmore och The Black Hills, valdigt maktigt!!!
Aja jag ska inte gora reklam men jag ville bara att ni skulle veta om Custer haha. Hur som helst vet jag att jag kommer trivas till tusen har, mina vardforaldrar ar hur snalla som helst!!!!
I helgen aker vi till Wyoming, Yellowstone, tydligen USAs forsta national park, ska bli super!

Just det...jag har borjat tanka pa engelska!! Det kanns hur kul som helst, som i gar morse  kom jag pa mig sjalv med att tanka: should I take a shower now or later?... Och det ar inte precis nagot du "maste" tanka pa engelska xD

Ha det bra!!

Looove, Fanny! <3


Min resa genom SD


Pappa

Hej Älskling ,

Kul att höra att det är så bra. YellowStone Park är ett av världsarven . Ska tydligen vara helt otroligt vackert. JAg tänkte på en sak angående ladda bilder på facebook, testa att göra bilderna mindre på kopior (ej orginalen eftersom kvaliten blir lägre) du kan ändra storleken på tex Paint-Image-Stretch/Skew välj stretch fyll i 25% 25% istället för 100% 100% . Då blir bilden mycket mindre i MB och det blir snabbt å lätt att lägga upp på Facebook. Men ändå tillräcklig kvalitet för facebook. Många pussar å kramar Pappa och Mamma



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: