2009-08-14
 07:59:08

Lite bilder och annat

hejhej!!!!

Forlat mig for uuusel uppdatering!
Jag kommer inte riktigt ihag vad som hant sedan senast, men vi var iallafall och red hehe vilket var jatteroligt! Och liksomallt annat har var det hur fint som helst men jag tog pa mig klader som resulterade i att jag inte hade nagra fickor att lagga kameran i, men dareomot tog Denny lite foton fast nackdelen med det ar att det oftast bara blir foton pa mig haha xD
Pa kvallen dar iallafall sa gick vi pa teater vilket var jatteroligt, det var inte en musikal men heller ingen vanlig pjas. Efter varje scen spelades jazzmusik (live ofc xD). De hade som ett soundtrack ocksa och innan pjasen borjade skulle de gora reklam for den och den som hade rest langst skulle fa den och sa sag man massa hander uppe i luften dar alla var fran olika delar av USA och sa var det nagon fran Stbr och nastan alla hander akte ner. Nar jag sa att jag var fran sverige vande sig alla om och bara: "wooooow" hahaha xD Men det var nagon fran sydkorea ocksa hahaha sa jag vann den inte...
Igar akte vi till Rapid, men vi tog inte den enklaste vagen utan vi akte genom custer state park och traffade pa massor av asnor haha och jag fick som en flashback fran nar jag var liten och matade faglarna med mormor och morfar for de dar asnorna var galna (iallafall enligt mig) nar de sag att man hade mat kom de och nafsade pa en, hur laskigt som helst! haha jag antar att min fagelfobi har blivit "fagel och asnefobi" hahaha.
I Rapid iallafall hittade jag min kara bok som jag sa lange letat efter, The Lovely bones (flickan fran ovan) och aven en ram till mina tre smafoton av mig och Tove :D
Hummm...vad mer? Idag akte vi till sylvan lake och tog mina seniorpictures, fraga mig inte vad man ska ha dem till men alla gor tydligen det. Kanns lite konstigt eftersom jag inte borjat skolan an men samtidigt vill jag hellre ta dem nu nar det ar soligt och gront.
Just det, vi var ju vid Mt. Rushmore ocksa!!! Det var riktigt haftigt att se pa nara hall och i verkligheten!!! Det ar nagot jag aldrig trodde jag skulle fa se! Sjalva upplysningen som jag pratade om var inte riktigt som jag hade tankt mig. Det var ganska sa amerikanskt eller hur jag ska uttrycka mig. Forst var det en film som hette Freedom som handlade om allt de fyra presidenterna hade gjort for sitt land osv, men det var samtidigt intressant med lite historia. Efter det fick alla som hade varit eller var insatt i militaren ga fram och presentera sig och lagga handen pa den amerikanska flaggan. Och det ar ju nagot som ar valdigt amerikanskt, det var helt knapptyst i publiken och en gang var det nagon som brot tysnaden och skrek "THANK YOU!!!!" och hela publiken aploderade....Ja som jag sa, valdigt amerikanskt!! Men som vi EF studenter har fatt lara oss (blivit hjarntvattade med kanske man ska saga hahaha xD): It's not right, it's not wrong, it's just different.
Vad mer finns det att namna? Jo just det haha, Denny, min vardpappa har blivit valdigt intresserad av svenska spraket, han tycker det later som jag sjunger nar jag pratar pa svenska. Jag gav dem nemligen en Dalahast i present och i dar var ocksa en text med Dalahastens historia som han ville att jag skulle lasa, forst pa engelska och sedan pa svenska. Och nu har han hittat ett program pa internet dar man kan lara sig svenska, haha, men det ar lite kul tycker jag, att han ar sa intresserad :D

Pa sondag ska vi pa cheerleadingmote i skolan vilket jag langtar till sjukt mycket!! Har inte traffat nagon i min alder an. Och sedan pa mandag borjar forsta traningen....nervoost! Men samtidigt valdigt roligt!

Tack till er som grattade mig pa namnsdagen igar, det var verkligen gulligt av er. TACK!!!!

Ha det super!!!





Lite bilder som jag inte visat:

Sylvan Lake 10.08.09



  

The buffalo




Okej, tanken var att lagga ut fler men det gar sa sjuuuuukt segt att jag struntar i det, vill ni se dem far ni ga in pa facebook!!!

UPDATE: Nehej det funkade inte heller, ni far helt enkelt sta ut med att de kommer senare fetersom jag och datorer inte alltid kommer sa bra overanns!! Nu ska jag ga och lagga mig...GODNATT!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: