2009-08-28
 07:32:11

Weekend mohaha....

HI everybody!!! Någon som vet vad det är för dag idag? Okej, alla vet säkert att det är torsdag, men vad är det för speciellt med det? HELG!! eller iallafall för mig mohahhaha...hahaa...Skadeglad xD
Det är så himla skönt! Kommer ni ihåg inlägget efter första skoldagen? Att jag tyckte det var skönt att komma tillbaka till skolan? Jag tar tillbaka det. Det är seriöst väldigt jobbigt kan jag säga. Först och främst, ALLT är på engelska, sedan är det läxorna, varje dag är det någon uppgift vi får  och som jag sa, allt är på engelska vilket betyder att det tar dubbelt så lång tid för mig.
Jag kom på mig själv nu med att klaga och jag tycker det är roligt också bara så ni vet men det här inlägget kommer nog få det att luta åt det andra hållet för det finns mycket att klaga över...
...som tex. att det är fem minuters rast mellan varje lektion, sitter man inte i stolen när klockan ringer blir man försenad. Ja vi har sådana där klassiska skolklockor som ringer när lektionenn börjar och när den slutar. Haha om läraren avslutar lektionen tio minuter innan får man inte lämna klassrummet förrän klockan ringer ändå. Man får heller inte lämna klassrummet under lektionen för att gå på toa eller något utan ett sk hall pass som endast får användas de sista tio minuterna av lektionen.
Det finns andra nackdelar med att det är så kort mellan lektioner, man hinner inte hämta skolsaker mellan lektionerna och en bok väger ca två kg!!! --->  Min axel är död efter skoldagen!

Men....det finns fördelar också.....
Det är kul att vara med om ett äkta high school, skollunch och schoolspirit. Idag, dagen före match klädde sig alla lärare i likadana t-shirts, "fotball" spelarna i deras matchtröjor och vi cheerleader klädde upp oss hihi!
För som sagt imorgon är det vår första match och jag är så nervös att jag inte vill tänka på det, inte nog med det så lärde  de mig typ fem nya cheers idag som vi ska använda imorgon!!!!!!!!!!
Jag har lovat flera att lägga upp foton med mig när jag faktiskt har på mig uniformen oh jag antar att det kommer komma bilder från matchen men jag kan säga en sak hihi I look soo cute!! Hahaha, nej men seriöst, jag såg mig för första gången mig själv i helspegel idag och jag trivs så bra i den hahaha xD

Nu ska jag gå och lägga mig för det har varit en lång vecka, eller det känns så iallafall, och jag vill vara utvilad imorgon...

Godnatt och ha det så bra i skolan imorgon mohaha.... (skadeglägje igen xD )


matilda

ojoj det där var intressant att läsa! Det låter jobbigt det där med rasterna men det är sånt du kommer att komma in i och lika så med att allt är på engelksa, snart kommer du att kunna göra läxor lika bra på engelska som på svenska ;) :)



Åh vill se kort på dig från matchen sen! :D Lycka till!!!!! <3



PUBLICERAT: 2009-08-28, 16:21:02 | URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/
shami

nice blogg



Alla gå in på min sida och säg grattis till mig fyller år idag!!!



PUBLICERAT: 2009-08-28, 17:42:04 | URL: http://shamiiiishamiii.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: