2009-12-24
 07:47:16

Min LNI helg

okej, jag tänkte att det kanske var på tiden jag uppdaterade angående LNI, jag har verkligen haft superkul, men det var också världens "work out"

Först och främst borde jag berätta vad LNI är. LNI står för Lakota Nation invitational och det är i stort sätt en basket turnering, men det är också en cheerleading tävling, och wrestling turnering. Anledningen till att det är lakota NATION är för att det är bara Native Americans där, förutom Custer och Hill City som är inbjudna. Det gör det lite läskigt för helt plätsligt är man en minoritet och alla stirrar på en hela tiden. Reservaten har också väldigt mycket problem som fattigdom och kriminalitet. Inte nog med det så har de flästa Native Americans något emot oss från Custer på grund av deras historia. Så innan vi kom dit varnade de mig att inte prata med någon och om någon pratar med mig, ignorera dem och kolla ner i marken. Vi skulle också alltid vara minst två vart vi än gick, vi fick absolut inte gå själva.

okej, det här var min helg:

Onsdag:

Vi skulle mötas vid skolan 6 pm för att ta oss till Rapid, ca 45 minuter. Vår första match skulle börja 8.30  men blev försenad en timme. Kl 11 var det över, vi vann hihi... kommer inte ihåg med hur mycket men huvudsaken är att vi vann. Men när vi skulle gå stoppade de oss, vi fick inte lämna byggnaden pga SKOTTLOSSNING!!!! Tydligen hade en blivit skjuten på tre ställen och förd till sjukhuset. Förstår ni nu vad jag menar med problem?! Efter det var vi tvungna att gå allihoppa i grupp, inte bara två och två.
Iallafall så kom jag hem kvart över tolv och låg i sängen halv ett.

Torsdag:

5 am ringde min väckarklocka, sammanlagt 4½ timmars sömn. Vi skulle mötas vid skolan 6 men som jag berättade förut så körde Darian ner i dike och vi blev en timme försenade. Vi hann heller inte värma upp innan vi skulle tävla men det gick riktigt bra ändå. Sedan direkt efter cheerleadning tävlingen bar det iväg till killarnas basket match (de förlorade) och när den var slut var det dags för tjejernas (de förlorade de med). Vi fick bara 15 minuters vila mellan.
Jag kom hem vid fyra och jag ville bara sova men så kl 5 höll tydligen Dennys Chef en julfest. Jag behövde inte gå men eftersom det ärhan som ska låna ut huset på hawaii så känndes det som om jag borde gå. så jag kom i säng vid 9.

Fredag:

Upp igen idigt, fast inte fullt så tidigt, vi skulle mötas sju.
Så fort vi kom till Rapid var det match, och fem minuter efter den var slut ännu en (både killarna och tjejerna vann). Efter det var vi så gott som fördiga för dagen förutom att vi var tvungna att vara tillbaka vid 5. Så vi hade ca 6 timmar i "the mall" och hur härligt det än låter så håller jag inte med, men det var lite kul måste jag säga, Jag och michelle spenderade en två timmar i världens minsta bokaffär, såå överlycklig att jag hittat en annan som är lika galen i böcker som jag! Som min Emma där hemma, vi kan också spendera timmar i bokaffärer. Sedan gick vill till en affär som heter Happy Day, de har så mycket sjuka saker så det är inte sant, pla papper och hudkräm gjort av elefantbajs. Två timmar där inne med blev det. Resten av tiden å vi glass, kollade på valparna i djuraffären, gick in på "Build a Bear Work Shop" och förljde efter killar haha xD
Kl 5 var det somen defiliering. Alla lagen går ut på golvet och ja, visar upp sig helt enkelt. Men det var också dans, Indian dans och det var riktigt coolt att se, tyvärr tog jag inte med mig kameran ner på golvet!
Kom hem vid 9.

Lärdag:

Sista dagen skulle vi träffas 7.30 och som alla andra dagar var det match så fort vi anlänt följt av en till (killarna förlorade och tjejerna vann). Precis som på fredan hade vi lite tid att döda, ni förstår inte hur trött jag är på the Mall!  Iallafall, kl 6.30 var det prisutdelning från cheerleading tävlingen. Och jag blev så himla  sur för Hill City vann och vi kom tvåa. Det är inte det att jag är en dålig förlorare men de förtjänade verkligen inte att vinna. Vi hade mycketmycket svårare stunts och de tappade tom en person från världens änklaste stunt, hur lyckades de vinna? Aja, under hela turneringen så har dommare förljt varje cheerleader och i slutet får den bästa från varje squad (iblan två) en jacka och i år fick jag en!! JAg blev såå himla överlycklig!!! Jag ch Michelle fick en :D :D


Okej, så det var min LNI helg, ganska fullbokad om man säger så och jag har så himla mycket träningsverk!!!! 


M I K A E L A

var på spinning, så jag har också massiv träningsverk XD



PUBLICERAT: 2009-12-24, 09:39:51 | URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: