2009-07-20
 19:41:52

Greetings from a sunny Boston, USA

Har kommer forsta inlagget fran USA!!

Just nu sitter jag vid en dator pa Byrant Univerity Library under lunchrasten. Har i Boston ar klockan namligen tio over ett, och i Sverige ar sex timmar fore, alltsa tio over sju. Ni fattar inte hur konstigt det kanns att veta att ni ater middag nar vi ater lunch haha.
Vi kom hit i lordags kl 9 pm amerikansk tid (tre pa natten svens tid) efter MANGA timmar pa flyget. Sa man kan lugnt saga att vi var trotta nar vi kom fram. Man kanner i kroppen att man ligger efter i tiden men samtidigt kanns det helt normalt. Tex sa blir man hungrig vid helt fel tillfallen, det ar jobbigast pa morgonen , da ar man riktigt hungrig!!
Maten ar exakt som man forvantar sig...onyttigt! Lask till allt, frukost, lunch och middag. Och sedan alltid forratt i form av choklad pudding eller gele foljt av efterratt som kakor chokladkaka och ja allt mojligt!! Men det finns anda "nyttiga" (for att vara i USA). Det jag saknar mest hittills (forutom alla er forstas) ar MJOLK, svensk vanlig mjolk, jag har inte vagat smaka den amerkinska mjolken an och det finns typ inge vatten att dricka till maten sa varje maltid har jag tagit juice, for aven fast man kande i Sverige att det var lite lyxigt med muffins och kakor och annat till maten blir jag faktiskt lite acklad av att ta lask till maten, plus att allt ar mycket sotare har...och inte pa ett bra satt!
Nog om maten nu. Jag har traffat massa trrevligt folk, fick en rumskompis fran tyskland igar, lite tyst men snall. Har spelat lite spel med nagra aandra tyskar hehe, jattekul! Sedan ar jag inte den enda svensken har heller. Vi ar kanske femton stycken eller sa tror jag.
men jag har ju bara varit har i tva dagar (plus en kvall) sa jag lar traffa massa fler senare, laktionerna borgar idag med, gar i klassen "Kennedy west", det verkar vara vi som aker till samma omrade for det ar hur manga som helst som ska till Wyoming (hoppas jag stavade det ratt xD) och kanske tre till som ska till South Dakota samt till stater som North Dakota och Ohio.
Vadret ar helt underbart btw, hur varmt som helst men daremot valdigt kallt inomhus. Pa onsdag blir var forsta utfykt...we're going to the Mall hehe, ska bli valdigt roligt men jag maste kopa en till vaska for jag har ingen aning om hur jag ska fa plats med allt!!

Sa, nu ska jag snart pa lektion men sa fort jag far tid over ska jag forsoka skriva, men nu har ni iallafall fatt lite uppdatering fran Boston, USA. :D

Ni som vill far garna skicka brev hit, det vore superroligt. Om ni skriver er mailadress i en kommentar kan jag skicka adressen, men jag ger den helst till dem jag kanner sa skriv nagot mer sa att jag vet fran vem det ar :D

Sedan vill jag ocksa be om ursakt till dem jag inte hann traffa, det var verkligen trakigt men jag hoppas ni forstar mig, plus att vi ses ju snart igenn ;D

Ha det sa bra!!!

LOVE YOU!!!!!!!!!!!!!! <3


hon som älskar fanny mest

heej älskling va kul att höra att du har det bra! och att du redan träffat några vänner som du får hälsa till så mycket från mig speciellt sara! jag förstår inte att du inte tar coca cola och muffins passa på hahah kalla mig tjockis ;P hoppas du fick mitt sms med din kod och nummer till highschool sim kortet eller vad det nu var. idag har jag och kristin inte gjort så mycket eftersom det har regnat men vi har cyklat till bondgården och har varit hos filippa och kollat på film som vanligt haha. imorgon kanske det ska bli sol och då ska vi upp till ann och co, och bada i poolen och soooooooooola se till att du blir brunare än kristin nu när du är där, för min skull haha, va bra att du gillade min förra komentar, men jag gillar inte att du grät för det får du inte för jag vill inte göra dig ledsen !!! om du har tid och om det går kan du inte lägga in lite bilder som du tar där borta vi är ju jätte nyfikna!!, måste sluta skriva nu annars blir vell mamma galen snart för hon är så nyfiken på vad du har skrivit och jag är så lånsam på att skriva och hon står och väntar här för att se vad du skrivit haha ;P men vi hörs mer sedan, ha det bääääääääääääääst nu det får du lova mig, skicka gärna adressen dit där du bor men vi vill gärna ha ett brev från dig vi med ;P



ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR DIG MEEEEEEEEEEEEEEEST I HELA VÄRLDEN !!!!!!!!!!!<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3



PUBLICERAT: 2009-07-21, 00:00:20 | URL: http://richloow.blogg.se/
Louise

Shoo!

Maten pa Norwich e precis likadan, vem tusan vill ha pizza till frukost liksom?

Forresten, ska ni ha nagon utflykt till sjalva boston? vi ska namligen dit pa fredag och de vore kul om man kunde traffas da ^^


Mamma

Hej min alskling, saknar mjolken vilken tur att du tycker om juice. Skont att hora att du har det bra och att du fatt en bra rumskompis. Drick inte for mycket lask men det verkar ju inte som om du ar sarskilt sugen. Fick ett mail i lordags fran Denny och Donna som vi ska svara pa. De undrade om du kommit ivag. Puss och Kram fran din mamma.<3<3<3


Anonym

heeeey min favoritfanny!

[email protected] fast de vet du ju redan;) hoppas du har de bäst i USA, jag saknar dig redan! massor av pussar och kramar! hör av dig så snart du kan, jag vill veta allt! ;)

älskar dig <3


kristin

hej fanny. saknar dig. inget mer att säga. ha det så bra <3<3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: