2009-06-27
 20:03:37

Vad är äkta svensk mat?!

Hejsan!!

Idag har jag, Tove och Mamma tillbringat fem timmar på stan. KUL? Inte ett dugg. Okej det var roligt i början, det var länge sedan jag var på stan med mamma, men efter en stund tröttnade jag och det skulle ni också gjort. Tove skulle tvunget ha ett par speciella skor. På feetfirst hade dem i storlek 36½ men hon var självklart tvungen att kolla i varenda skoaffär i hela stan för att se om dem fanns i 36, EN HALV storlek mindre!!!!
De enda butikerna vi gick in i som inte var skoaffärer var H&M, akademibokhandeln och Megastore....PÅ FEM TIMMAR!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag ska ALDRIG gå in i en enda skoaffär igen, nej USCH!!!!!!!!

men jag lyckades få tag på lite iallafall. En bok till min värdfamilj som självklart hette Sweden haha, det var jättemånga fina bilder och bra text också!
Hem fick jag också ett vit och ett lila linne och en blus/t-shirt :D

En sak jag behöver hjälp med är: Vad är äkta svensk mat?! ... Och snälla säg inte köttbullar för det vet jag redan hahaha xD


Mikaela

svensk mat är väl typ husmanskost, falukorv och sånt ^^



PUBLICERAT: 2009-06-27, 21:57:56 | URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: