2009-05-13
 15:18:42

Amerikanska ambassaden

Idag har jag varit ledig fråns skolan....ngn som kommer ihåg vad jag skulle göra den 13e maj? Jo visumansökning på Amerikanska ambassaden!

Jag var otroligt nervös innan, jag skulle vara där kl 10 och vi var där ca kvart i. Då fick jag stå i kö utanför ambassadområdet i 10 minuter då jag blev insläppt för säkerehetskontroll, där de bara pratade engelska...lite läskigt faktiskt, det hade inte varit kul om det pipit, det läskiga var också att man fick inte ha ngn med sig in på ambassadområdet, så mamma fick vänta utanför, men det gick bra.
Jag kan tipsa er om att innan ni går dit (om det skulle behövas ngn gång) så sätt på er kläder som inte har ngn metall på sig, det blir bara jobbigt. Lousie i min klass berättade att hennes mamma hade haft på sig en bygelbh som började pipa och hon var tvungen att klä av sig där framför dem...inte kul precis!
När jag väl var klar där så blev jag skickad till ett väntrum där jag först fick lämna in alla mina papper och sedan vänta tills de ropade upp mitt namn...och med vänta så menar jag vänta...där fick jag sitta i två hela timmar och jag hade inget med mig varken ngt att dricka, äta eller läsa. Så det är ett annat tips, det tar tid så se till att ha med er tidsfördriv.

Det låter kanske jätteläskigt men så fort jag hade gjort säkerhetskontrollen och kom in i väntrummet så blev jag helt lugn, kanske berodde det på att det faktiskt fanns svenskar som jobbade där, eller så var det ngt annat, jag vet inte.
Sedan när det var min tur så var det inte riktigt en intervju, jag fick bara tillbaka alla papperna och så frågade hon lite allmänt om min resa, som tex vart jag skulle och om jag pratat med min värdfamilj osv. väldigt trevlig var hon iallafall.

alltså inget att vara rädd för, all nervositet helt i onödan!

Nu är alla papper och praktiska saker klara...såå skönt!
förutom packningen förstås, visste ni att jag kommer bara få ha en resväska med maxmått och får väga max 20 kilo, hur kommer jag få plats med saker för ett helt år? visst jag kommer att behöva köpa massor där men ändå!
Men som tur är så har jag fått mail från min värdfamilj och de har en dator som jag kommer att kunna använda så det kommer jag inte behöva ta med mig...och en annan sak, intresserade som de är så har de köpt HELA The Twilight Saga, alltså alla böckerna vilket betyder att jag slipper ta med dem med, för de skulle jag ju ALDRIG klara mig utan! VISST ÄR DE GULLIGA?!


ha det bra så länge..PUSSAR


Sara

hehe ja det har du :P förra året så van jag och en kompis två små chokladsaker bara :P haha det är det ända jag har vunnit



PUBLICERAT: 2009-05-13, 15:19:29 | URL: http://sarra.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: