2009-05-15
 17:37:56

...Det var på den tiden när folk fortfarande trodde att sådana saker inte hände.

"Jag hette Salmon. Ja, lax, alltså. Susie i förnamn. Jag var fjorton år när jag blev mördad den 6 december 1973. På tidningarnas fotografier av försvunna flickor från sjuttiotalet såg de flesta ut som jag: vita med musbrunt hår. Det var innan barn av alla raser och kön började dyka upp på mjölkpaketen eller bland posten. Det var på den tiden när folk fortfarande trodde att sådana saker inte hände."

Nu har jag äntligen börjat läsa "Flickan från ovan"...för tredje gången xD
Helst hade jag velat läsa den på engelska, "the lovely bones", men den var utlånad och jag var i desperat behov av att läsa den så det fick bli på svenska. Den är så fin och underbar och....jag vet att jag sagt det förut, förlåt, men jag kan bara inte låta bli!!


Här är lite bilder från filmen jag hittade...åå vad sugen jag blir!:


Jack Salmon (Mark Wahlberg) & Susie Salmon (Saoirse Ronan)


Susie Salmon (Saoirse Ronan)


Susie Salmon (Saoirse Ronan) & hennes mormor (Susan Sarandon)


Mr Harvey (Stanley Tucci)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: