2009-05-15
 10:27:09

Schema i USA

hejhej!

Ett snappt inlägg nu innan jag måste göra mig i ordning. Inatt har jag sovit ostört hela natten 10 timmar....väldigt utvilad alltså!

Jag fick ett mail nu från min värdfamilj, de var igår på möte med rektorn och satte ihop ett skolschema till mig nästa år, de kollade lite efter vad jag skrivit på min ansökan, mina betyg och vad jag pratat om tidigare.

Så här ser det preleminära schemat ut om det inte är ngt jag ogillar eller så:

 

Period 1                        One of three choices:  Physics - Chemistry - or Sociology

Period 2                        Women's Choir - (If you want to join the large choir, it would be 3rd period and we would re-arrange this schedule)

Period 3                        American History

Period 4                        World History

Period 5                        Junior English........Pat said she is a GREAT teacher

Period 6                        Pre-Calculus - or Algebra II

Period 7                        Psychology one semester..........Second semester you can chose from:  Food and Nutrition - or Civics - or American Government - or Biology


De sa att utbytesstudenter oftast är väldigt duktiga på matte, til skillnad från amerikanska elever haha, så de rekomenderade mig att ta Pre-Calculus eller Algebra II vilket är påbyggande kurser...får se hur det blir med det hahaha xD

Japp, det var väl allt....hejdå!!


matilda

sv. tack sötnöt



PUBLICERAT: 2009-05-15, 13:00:44 | URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: