2009-05-28
 19:09:09

Flickan från Ovan - Slut!

Nu har jag läst klart Flickan från ovan (<3) och det är alltid lika sorgligt att läsa ut en bra bok!

Jag kom på att jag faktiskt aldrig har berättat om vad den handlar om så varför inte göra det nu....

Flickan från ovan, skriven av Alice Sebold (Orginaltitel; The Lovely Bones).

Susie Salmon är fjorton år gammal då hon blir våldtagen och mördad på väg hem från skolan. Från sin utkiksplats i himlen kämpar hon med att acceptera sin död, medan hon fortfarande klänger sig fast vid det hon har förlorat, de levandes värld. Under många år följer hon sin familj i dess sorgearbete, liksom mördarens förehavanden polisens arbete med hennes fall.
   Trots att bokens tema är så grymt är Susies berättelse ljus och har en kärleksfull och humoristisk ton. Alice Sebold visar oss hur en tragedi kan slå sönder en familj, men också hur den kan sammanföra den igen.

DAGENS NYHETER: "...Det är en roman som fått sitt stora genomslag därför att den skänker tröst och mening i en hemsk och hotfull värld."

Som ni säkert märkt sedan innan så är den väldigt sorglig och jag gråter väldigt mycket av den men inte bara på grund av att den är sorglig utan jag gråter också över kärleken, den är så sjukt fint skriven så det är inte sant!!

Snälla läs den!!...Och sedan när ni har gjort det, berätta för mig vad ni tyckte!!

           



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: