2009-05-10
 22:44:40

Flickan från ovan blir film... *överlycklig*

OMGOMGOMG!!!!

Nu tror ni säkert att det här har med Twilight att göra (iallafall om ni inte har läst rubriken..vilket ni antagligen har, menmen, jag fortsätter) men det är det fakktiskt inte!

Nu när jag satt här och läste Stolthet och fördom fick jag bara upp i huvudet att jag var tvungen att se en bild på Flickan från ovan (boken) så jag sökte på google och sedan sökte jag också på orginalnamnet, The lovely bones, och ni kan inte gissa vad som kom upp!...en filmframsida, DEN FINNS SOM FILM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eller inte än, den har premiär i December i år, men fatta vad jag blev glad....men typiskt att den inte finns än, jag behöver se den!!!!!!

JA SÅ NU ÄR JAG ÖVERLYCKLIG KAN JAG JU BARA MEDDELA!!

  

Om ni inte har läst den så gör det, verkligen en bok att rekommendera, den är hemsk men väldigt, väldigt fin!!!

Flickan från ovan:

Susie Salmon är fjorton år gammal då hon blir våldtagen och mördad på väg hem från skolan. Hennes granne lurar henne till sitt gömställe under marken, ett dödens rum. Hon är hans senaste offer.

Från sin utkiksplats i himlen följer hon med medkänsla och växande insikt livet på jorden. Hon kämpar med att acceptera sin död, samtidigt som hon fortfarande klänger sig fast vid de levandes värld. Under många år följer hon mördarens förehavanden och polisens arbete, liksom sin familjs sorgearbete och vindlande öde. Tills den dag hennes önskningar ser ut att gå i uppfyllelse. Alice Sebold genomför ett häpnadsväckande förvandlingsnummer när hon av mörka beståndsdelar bygger denna hoppfulla berättelse. Flickan från ovan är en oväntat ljus berättelse om förlust och saknad men också kärleksfull och humoristisk.


Vilja

Nystartad tävling, deltag gärna :)



http://viljasvarld.blogg.se/2009/may/tavling-ta-hand-om-dina-fotter.html



PUBLICERAT: 2009-05-11, 00:06:05 | URL: http://viljasvarld.blogg.se/
C

sv: filmen var asbra! och jag har läst första boken, får den andra boken om några veckor! men jag tycker boken är bättre än filmen för att i iflmen går allt så snabbt... vad tycker du? :)



PUBLICERAT: 2009-05-11, 17:56:27 | URL: http://chrj.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: