2009-11-27
 18:06:55

Happy Thanksgiving!!

Tänkte egentligen skriva igår men eftersom internet slutade fungera (just my luck) får jag skriva lite nu istället :D

Igår var det Thanksgiving, om man bortser från julen måste det seriäst vara en av de största.... (kan seriöst inte komma på vad det heter!) ... Största firande? (det är inte det ordet jag söker men det får duga, ni fattar vad jag menar..hoppas jag.) (update: läste precis Saras blogg och Högtid var ordet jag letate efter!)
Det är en dag då man ska vara tacksam till alla. Tillkom när britterna först kom till Amerika, de hade ingen mat och the Natives gav dem mat och därmed kommer det att man ska vara tacksam. Det var en väldingt snabb summering och jag hoppas att det är rätt, det var så jag fattade det iallafall.
En sak som ni alla säkert kopplar till Thanksgiving är..KALKON! och det är det middagen består av, kalkon och potatismos med knarbärssås och pumpapaj. Måste säga att det var riktigt gott, kalkonen smakade inte alls som kalkonen man (inte jag) äter på mackan.

Men först på morgonen har de i New York en OTROLIGT stor och känd parad. Kanske ni har sett "Miracle on 34th Street"? Där är iallafall den med. Det går ca 4.5 miles (inte svenska mil) och när de kommer till Macy's gör de ett uppträdande där och självklart avslutas den med självaste tomten och hans renar!

Sedan idag är det den sk Black Friday. Jag hade aldrig hört talas om det förut så jag frågade vad det var, mitt svar blev: "PEOPLE DIIIIIE ON BLACK FRIDAY!!!!!!!!" hahaha. Jag är säker på att ni alla har sett det på film. Det är dagen då alla afförer har årets största rea, och öppnar kl 4 på morgonen. Men under natten har en kö av människor bildas, pålästa människor som vet precis vad som är på rea och vad de vill ha. När dörrarna öppnas ruuusar alla in samtidigt för att få det de vill ha. Och det var många som delade med sig av deras hämskaste minnen haha! Jag valde dock att inte dö, så just nu sitter jag här och väntar på att Denny och Donna ska komma tillbaka från jobbet och sedan ska vi åka dit. Hoppas bara att det finns något kvar till mig!

Thanksgivinghelgen är också den helgen då julen börjar på riktigt här, alla hus börjar prydas med ljusslingor och allt vad det är. Många sätter till och med upp granen under thanksgiving, vi ska sätta upp den nästa helg... väldigt ovant hahah!
 
En väldigt bra sak enligt mig och jag tvivlar på att jag är ensam, ingen skola!!! I onstadgs gick vi bara halva dagen och så fick vi såklart ledigt igår. Så fyra och en halv dags ledigt! Plus att ingen lärare vill ge läxor över långhelgen!

Aja där fick ni en liten summering av thanksgiving. Vad tycker ni?

Sedan måste jag ju passa på att tacka alla er, för allt ni har gjort för mig, ni förstår intte hur mycket bara ett litet kort gör!! KOllar varje dag i brevlådan och varje kort jag får sätter jag upp i mitt fönster, men det börjar bli fullt nu så jag får snart börja sätta upp på väggen också!

SÅÅ TACK!!!!!!!!!!! ♥♥♥♥♥♥



Just det, ville bara meddela alla  om att mitt lösviktsgodis är slut... Bara så ni vet ;D ♥


Anonym

sv: ja ellerhur jag tycker new moon var mkt bättre nu har jag ju inte pratat med hela sverige men dem jag ahr pratat med tycker bättre om twilight wierdos xP



PUBLICERAT: 2009-11-27, 23:18:15 | URL: http://mickisr.blogg.se/
matilda

sv. haha nej inte för mycket jacob :P jag vet han blir typ kär i edwards och bellas barn, blä



PUBLICERAT: 2009-11-28, 00:30:09 | URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/
Krisitn

Heej fanny. jag vill gäran skicka ett kort till dig. men har inte din adress, kan du inte skriva den så kan jag skicka ett finnt brev? skriver på facebook också<3


malin

TJENARE.

allt bra? :-)



btw, svara gärna på min hiss/diss ^^



PUBLICERAT: 2009-11-28, 23:36:15 | URL: http://ausen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: