2009-09-11
 07:41:59

Catching up!

Det känns så skänt att kunna ligga här och samtidigt veta att många av er redan nu har gått upp för att gå till skolan medans jag kan sova hur länge jag vill morgon eftersom min helg, som alltid, börjar en dag tidigare än er xD

Förlåt men jag bara måste skryta om det, måste liksom göra det bästa av skolan så jag njuter dubbelt så mycket!!
Den här veckan har bara varit tre dagar men vi har haft fyra prov....FYRA!!!!

Tisdag: American government
Onsdag: Senior english
Torsdag:Algebra 2 & Senior english

Men.... att vara utbytesstudent har sina fördelar! I Engelskan är min lärare så snäll att hon låter mig ha vilka anteckningar som helst. tex kollade vi på film förra veckan (to sir with love) och så skulle vi ha test på den vilket betydde att vi var tvugna att ta anteckningar och jag fick ha ALLA på provet, även fast de var på svenska! (jag brukar inte ta anteckningar på svenska men det var enklare när vi kollade på film)
Och på Algebran hann jag inte kllart, det är lite svårt med alla nya ord osv, så han lät mig fortsätta efter skolan.

Jag ska inte skriva för länge, håller på att ta igen allt jag missat på bloggar, facebook, kommentarer osv så om jag kommer på mer att skriva skriver jag det imorgon...

....Men en sak måste jag nämna....JAG FICK MITT PAKET I TISDAGS!!!!!!!!!!
Och det var den mest perfekta fördelsedagspresenten:

- Ett otroligt fint halsband, och då menar jag verkligen OOOOTROLIGT fint,
- Svenskt godis....MUUUUMS!!!
Också hade de varigt hur smarta som helst och skickat med två FRIDA tidningar vilket jag uppskattade riktigt mycket! Även fast det finns hur bra amerikanska tidningar och även fast de rekommenderar att bryta så många band med sitt hemland som möjligt kan ni inte förstå hur skönt det känndes att läsa en svensk tidning!!!

TACK SÅ HIMLA MYCKET till TOVE, MAMMA, PAPPA, MOMMO, MORMOR, MORFAR, ANN, CHRISTER, FILIP & MELKER!!! MILJONTALS MED KYSSAR TILL ER! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Två till små saker att nämna, lite kuriosa så att säga hahaha:
1. Jag pratade med pappa i telefonen och jag vet inte hur vi kom in på det men jag nämnde iallafall hur otroligt kallt det är här på morgonen och jag tänkte att det kunda vara lite kul att veta. Håll i er nu, ni kommer seriöst inte tro mig, igår var det 1.6 grader celcius, 1.6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! INSER NI HUR KALLT DET ÄR?!!!!!!!!!!!!!!
2. Jag är i USA och alla räknar nog med att jag kommer komma hem några kilos tyngre än när jag lämnade sverige....eller har jag fel?.... Iallafall så kan jag meddela er att jag faktiskt har gott NER 3 pounds, vilket motsvarar ca, 1.4 kg, hahha fast det är kanske inte jättebra att få falska förhoppningar, vem vet jag kanske går upp 15 pounds nästa gång hahaha xD *peppar, peppar, ta i trä*

Kommer på sak efter sak men det här blir sista saken att berätta: Jag ramlade för första gången från ett stunt idag....
Om ni är lite längre än vad jag är (157 cm) och håller era händer under hakan, kan ni föreställa er hur högt upp jag var när jag ramlade (eftersom jag stod på fötterna) och landade rakt på ryggen! Men, bara så ni vet så var allt helt och hållet mitt fel, litar fullt ut på mina älskade kompisar! Till er upplysning så skadade jag mig iallafall inte konstigt nog, jag tappade bara andan och hade lite huvudverk i en till två minuter, inget mera! Jag kan ju säga det att påståendet; Man lär av sina misstag passar ganska bra in här, jag kommer definitift inte göra om samma misstag igen hahhaha....

Okej, godnatt på er ock lycka till i skolan idag xD*HJÄRTA*

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: