2009-09-08
 06:22:00

My sweet 17!!

Hej aallihoppa!!

Jag har en halvtimme på mig att beskriva min födelsedag för jag har en känsla av att ni är ganska nyfikna, eller?
(jag tänker inte vänta på ert svar för då lär det ta lite längre än en halvtimme haha)

Okej, jag vaknade vid tio av mig själv och jag hade ingen aning om hur de firade födelsedagar men jag gick upp ändå och  det hände inget speciellt, de bara grattade mig. (glämt att berätta att deras son var här den här helgen med sin fru och tre barn)
Min familj ringde också, först trodde jag att jag hörde Britt sjunga så jag trodde seiöst hela släkten hade samlats haha, men det var min familj plus mormor och morfar, kul att prata med er!!!! (Vilket påminner mig, tack för era kort, Mormor, Morfar, Ann, Christer, Filip, Melker och Mommo. Nancy och Karl-Erik. Malle och Vicke! Det är så himla kul att få kort här hihi)
Sedan vid ett skulle vi åka "down town" för en överraskning. Överraskningen var att vi skulle ta "old time photos" och vi valde Saloon tema, huuur kul som helst, om jag kan fixa det ska jag försöka få in dem i datan så att ni också kan se.
Eftersom det var min dag så skulle jag få välja nästa aktivitet som blev go-kart, har aldrig gort det förut men det var suberduperkul!! Jag var ganska långsam i början så jag halkade efter Kaleb (deras äldsta barnbarn, 9) men när Denny körde om mig blev det andra bullar, jag är ganska så tävlingsinriktad haha, och tröck gasen i botten. Jag lyckades köra om honom och efter det kunde han inte komma förbi igen, även fast han försökte ett flertal gånger hahhahha. I slutet hoppade en gräshoppa in i min bil och jag i desperat behov av att få ut den tänker inte alls på att jag fortfarande har gasen i botten och en kurva framför mig haha men jag hann svänga precis i ted hahaha. Det är fullt av äckliga gräshoppor hår och inte nog med det så flyger de!!!! *ryyyyser
ÅÅÅ glömde berätta att innan gokarten visade de mig en skandinavisk affär och vet ni vad?  DE HADE BIIIIILAR!!!!! När jag berättade för henne att jag var från sverige var hennes svar: "oh, välkommen. We have bilar!" och ja, ingen annan en en svensk utbytesstudent kan föreställa sig hur överlycklig jag var!!! hahahaha
Vi käpte också lingonsylt och knäckebröd från Leksand så nu blir det svenskt här hihihi!
På kvällen skulle vi åka till Crazy horse, som är en skulptur uthyggen ur ett berg som Mt Rushmore men den är inte färdig än. Fast innan det minigolf, det var lite svårt med så mång, plus att två av dem var 3 och 6 år, fast jag vann och det är väl huvudsaken? haha
Väl vid crazy horse var det en såkallad laser show, vilket var riktigt coolt, det går inte att beskriva men de berättade legenden om crazy horse (a native american) i "bilder". Och när den var slut sprängde de bort sten, inte mycket men det var häftigt!
När vi kom hem fick jag blåsa ut 17 ljus på en jättefin tårta. Till skillnad fån alla andra tårtor jag har ätit här så var den riktigt god!! De är oftast ett ton lager glasyr bara gjord på socker och sedan en tårta bara gjord på socker den med men den här var glasstårta och jag verkligen ÄLSKADE DEN!!!
Efter en sådan fantastiskt rolig dak trodde jag seriöst inte jag skulle få några presenter, eller rättare sagt, jag var så nöjd att jag inte förväntade mig några.... Men jag fick presenter!!!

 
♥ 7 paket bilar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(De hade hittat en hemsida från USA där man kunde beställa svenskt godis!!!!) Ni kan ju tänka er min reaktion.
♥ Taylor Swifts nyaste skiva, Fearless!! (♥)
♥ Sound of music! (♥)
♥ Black Hills Gold, örhängen. Hur fina som helst!!!
♥ Bellas armband (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)


De hade hittat en hemsida från USA där man kunde beställa svenskt godis!!!! Ni kan ju tänka er min reaktion.


Min favorit!!!!!


Världens bästa film!!! Matilda, SE DEN NU!!!!!

 
Löven symbolicerar Black Hills Gold


Bellas armband! Behöver jag säga mer?
Men min älskade pappa har faktiskt täljt en varg till mig som jag måste fixa en ögla till, lugn jag har inte glömt bort den! ÄLSKAR DEN!!!!

Mina presenter, var de inte lite omtänksamma? Jag blev jätteglad!

MEN....Jag väntar på mitt paket från min familj och jag hoppas verkligen attdet kommer imorgon!!!!

PS, berättade jag vad jag fick av Matilda? ett par jättefina örhängen TACK SÅ MYCKET!!!!! Nu är det en hel månad kvar tills jag får öppna nästa!!






JUST DET FÅR INTE GLÖMMA!!! TACK FÖR ALLA GRATTISKOMMENTARER JAG FÅTT!!!!! :D <3<3<3


emma

åååh armbandeeet!!!!!!!!!!!!!!!! Grymt avis!



PUBLICERAT: 2009-09-08, 09:37:31 | URL: http://emmaslillaliv.blogg.se/
Mikaela

armbandet :O <3 Skitfint :D



PUBLICERAT: 2009-09-08, 10:29:50 | URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/
Anonym

Vad roligt, fyller år nästa vecka^^

Tycker också om Bilar:)



PUBLICERAT: 2009-09-08, 18:01:50 | URL: http://hugoily.blogg.se/
matilda

åh du verkar ha haft en grym födelsedag! :D

åh hahahha bilar! ;)



PUBLICERAT: 2009-09-08, 18:24:51 | URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: