2010-04-02
 19:35:21

Dagens Nyheter

Idag fick jag svar från Dagens Nyheter haha:

Tack för din insändare!
(Detta är ett autosvar.)

För att ditt bidrag ska ha en chans att komma med krävs att du bifogat din
vanliga postadress (enbart för redaktionens kännedom) och satt ut korrekt
för- och efternamn under insändaren. Vi publicerar inte inlägg under
signatur. Om du glömt adress så skicka om insändaren tillsammans med
adressuppgift.
Tyvärr hinner vi inte ge alla ett personligt besked om texten kommer att
bli införd. Texter som bara skickats till DN prioriteras.
Vi publicerar inte insändare som har hunnit bli äldre än fyra veckor. Om
du tycker att din text fortfarande är aktuell är du välkommen att uppdatera
den och skicka om den vid ett senare tillfälle. Kom ihåg att en kort
insändare har större chans att komma med.

Med vänliga hälsningar,
Skriv i DN (före detta Läsarnas DN)

Det tog ett tag för mig tänka innan jag kom på vad de menade. Oktober för tre år sedan skickade jag in den som en skoluppgift haha, måste säga att de är riktigtlngsamma på att svara. Funderar på att skicka in en igen för att se hur lång tid det tar haha

min insändare:
RÖJ EN MINA.
I världen finns ca 70 miljoner minor utplacerade.
Organisationen "röj en mina" hjälper till att samla in pengar till FN:s humanitära minröjningsarbete.
De stödjer också vård och rehabilitering av offren som drabbats av minor.
Av alla drabbade är 9 av 10 civila.
Varje halvtimme dör eller lemlästas en människa av en mina, varav 40% är barn.
Minor hindrar sammhällsutvecklingen i de mindrabbade länderna.
 
Kämpar du för en minfri värld?

Stöd organisationen "röj en mina" och du bidrar till att många oskyldiga liv kan räddas.

www.rojenmina.nu



Någon som kommer ihåg när vi gjorde deti nian?



anna

Ja, det förstår jag.. har varit med om liknande saker, säsongat i Kanada och bott utomlands. Det är så sorgligt att lämna, du får ta massa, massa kort och insupa ALLT. Ta hand om dig!



PUBLICERAT: 2010-04-02, 21:11:56 | URL: http://madeinjapan.nu

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: